Flevoland haakt met vier iconen aan op de Nederland Waterland programmalijn van het NBTC Holland Marketing. Deze programmalijn vertelt het verhaal hoe Nederland omgaat met water. Het doel is het spreiden van buitenlandse toeristen. Ook naar de minder bekende bestemmingen. Zo worden Kinderdijk en de Deltawerken verbonden met de Flevolands iconen. Visit Flevoland werkt samen met Flevolandse iconen om productontwikkeling bij de iconen en verbinding met het toeristisch bedrijfsleven te versterken.
Maak ook gebruik van het internationale verhaal rond de watericonen in jouw bedrijf. We helpen je daarbij graag. Zo hebben we teksten, beelden en combinatiebezoeken (alles in meerdere talen) gemaakt die jij kunt gebruiken voor je eigen bedrijf. Je vindt ze hieronder in de toolkit.
In de digitale beleving 'waterexperience' van Nederland Waterland kom je alles te weten over onze passie, liefde en kennis van en voor het water. Vlieg vanuit je luie stoel door Nederland Waterland en kijk rond bij de mooiste waterwerken, steden en bijzondere innovaties. De vier Flevolandse locaties die in de 'waterexperience' zijn opgenomen zijn Batavialand, Urk, Schokland en het Waterloopbos. Na een kort introductiefilmpje kun je iedere locatie in 360 graden bekijken, maar je kunt er ook als een drone overheen vliegen. Zo zag je deze watererfgoedlocaties nog nooit eerder!
Beleef Nederland Waterland zelfGa ook aan de slag om de iconen te verbinden met het achterland en jouw onderneming!